متاسفانه سالهاست که مردم مناطق جنوب استان ایلام بخصوص شهرستان دهلران به خاطر بعد مسافت تا مرکز استان برای درمان خود وخانواده به شهرستان دزفول در استان خوزستان ویا دیگر شهر ها مراجعه می کنند که مورد بی مهری قرار می گیرند هرچند در مواردی خواص بیماران را پذیرش کرده اند ولی سرگردانی و نارضایتی مردم دهلران از زمان شیوع همه گیری کرونا تاکنون بیشتر شده است
کد خبر: ۱۰۰۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ 16 October 2021

تابناک ایلام مجتبی کاور ::با گذر از اطرف بیمارستان ها و مطب های شخصی شهرها واستان همجوار بخصوص استان خوزستان، شاهد سیل روزانه  جمعیت از جنوب استان ایلام برای درمان  هستیم که بیانگر عدم دسترسی نامناسب  به خدمات درمانی و پزشک و توجه مسئولان به مناطق کمتر توسعه یافته در خصوص بهداشت ودرمان است. موضوعی که مصائب زیان بار مالی ، جانی و سرگردانی برای مردم در پی داشته است.

 متاسفانه سالهاست که مردم مناطق جنوب استان ایلام بخصوص شهرستان دهلران به خاطر بعد مسافت تا مرکز استان برای درمان خود وخانواده به شهرستان دزفول در استان خوزستان ویا دیگر شهر ها مراجعه می کنند که آنجا هم مورد بی مهری قرار می گیرند .هرچند در مواردی خواص بیماران را پذیرش کرده اند ولی سرگردانی و نارضایتی مردم دهلران از زمان شیوع همه گیری کرونا تاکنون بیشتر شده است.

  متاسفانه اواخر هفته گذشته یکی از شهروندان دهلران که از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود برای درمان به یکی از بیمارستان های دزفول  انتقال داده می شود  . بعد از یک شبانه روز معطلی و در اوج ناباوری بیمارستان ازپذیرش این بیمار امتناع می ورزد که در نهایت بیمار با آن وضعیت ناگوار واز سر ناچاری به دهلران بازگشت ؛  تا دکترارتوپدی که در هفته یک باربه دهلران مراجعه می کند ،بیمار را درمان نماید .

 موضوع عدم پذیرش بیمار دهلرانی در بیمارستان دولتی دزفول به گونه ای افکار عمومی را جریحه دار کرد که این موضوع به تریبون نماز جمعه کشیده شد و امام جمعه دهلران با انتقاد از عدم پذیرش بیماران دهلرانی در استان خوزستان گفت :متاسفانه برخی از شهرستان های استان خوزستان در پذیرش بیماران دهلرانی که در همجوار آنها قرار دارند کارشکنی می کنند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی گفت : در روزهای اخیر بیماری که از ناحیه پا دچار شکستگی می شود برای درمان به یکی از بیمارستانهای خوزستان مراجعه می کند و بیمارستان از پذیرش او امتناع می ورزند، بیمار یک شب در حیاط بیمارستان می ماند و صبح روز بعد به دهلران برمی گردد که پذیرفتنی نیست با بیماران که شرایط مناسبی ندارند پذیرش نشوند .

هرچند امام جمعه دهلران به خطبه های نماز جمعه اکتفا نکرد ودر مقام یک پدر معنوی کم کاری مسئولان اجرایی رادر خصوص مشکلات درمان مردم  به جان خرید  و موضوع عدم پذیرش و مشکلات ناشی از آن را طی تماسی تلفنی با خلیلیان استاندار خوزستان در میان گذاشت . که متعاقب آن ، مقام ارشد دولت در استان خوزستان متاثر ودستوری پیگیری ویژه در این خصوص  صادر کردند که این موضوع  بیانگر توجه نماینده  عالی دولت در استان خوزستان به سلامت مردم است.

حال این سئوال پیش می آید چرا باید یک بیمار با شرایط بسیار بد اورژانسی که برای درمان به یک بیمارستان دولتی پناه آورده است پذیرش نشود ؟مگر نه اینکه همه بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت قوانین ومقررات در کشوری اسلامی به نام جمهوری اسلامی هستند و بیمار هم یک شهروند ایرانی ! به راستی چرا و با کدام دلیل یک بیمارکه ملیت ایرانی دارد  پذیرش نمی شود  ولی توریسم درمانی یا گردشگری سلامت همواره توسط مسئولان جار زده می شود این در حالی است که بیمارستان های داخلی از پذیرش  بیماران داخلی امتناع می کنند؟!

این تنها یک نمونه از صد ها نمونه بیماران سرگردان دهلران در شهرهای استان خوزستان است که برای درمان روزها و هفته ها معطل می مانند که آیا موفق به پذیرش می شوند یا خیر  !؟ باشد که مسئولان اجرایی  بخصوص دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی درمان به موضوع ورود کند تا بیماران این چنین  برای درمان در شهرهای همجوار سرگردان نشوند. هرچند این مشکلات ناشی از توزیع نامتوازن پزشک در کشوراز سوی وزارت بهداشت نشات می گیرد که سبب  بیعدالتی در دسترسی مردم به خدمات پزشکی در کشور شده است .باشند که مسئولان صدای مظلومیت وناله بیماران گرفتار درکوچه پس کوچه های استان خوزستان را شنیده  وبرای آن چاره اندیشی کنند .

هَل مِن ناصر یَنصُرُنی؟ آیا کسی هست که مرا یاری کند ؟!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار